Quote van de dag

Eén fout maken is niet erg, eenvoud siert de mens.

 

Sales activity planning

Resultaat

U... 

  • bent in staat het marktpotentieel in kaart te brengen.
  • krijgt inzicht in uw eigen verkoopproces en leert hierop te sturen.
  • organiseert planmatig uw verkoopactiviteiten.
  • leert de tijd te dicteren in plaats van gedicteerd te worden door de tijd.
  • krijgt inzicht in de waarde en potentie van uw relatiebestand.
  • formuleert selectiecriteria waardoor u een goed beeld krijgt van uw (potentiële) klanten.
  • leert de stevigheid van relaties meten en vergroten.
  • ontdekt een iedeale mix van acquisitie en relatiebeheer.
  • behaalt met meer zekerheid uw verkoopdoelstellingen.

 

Voor wie

Verkoopmedewerkers met enkele jaren ervaring die met meer zekerheid een optimaal resultaat willen halen uit hun verkoopinspanningen.
 

Inhoud

  • Criteria om marktpotentieel te identificeren en te benutten.
  • Het ideale verkoopproces en de rol van de verkoper.
  • De kritische momenten in het klantencontact.
  • Het genereren van nieuwe klanten.
  • De relatie tussen resultaten, inspanningen en vaardigheden.
  • De tijd als beperkende factor in het maximaliseren van success.
  • Criteria om de bijdrage van klanten aan de eigen organisatie te bepalen.
  • Methoden om objectief te budgetteren.
  • De stevigheid van de relatie met klanten meten en vergroten.
  • Het ontdekken van een ideale mix van acquisitie en relatiebeheer.
  • Een optimale planning van de eigen verkoopactiviteiten.
  • Met meer zekerheid resultaat bereiken.
  • Het maken en besturen van een verkoop dashboard.

 

Werkvormen

Er wordt getraind op kennis, inzicht en vaardigheden, waarbij veel gebruik wordt gemaakt van presentaties, groepsdiscussies en praktijkoefeningen. De deelnemers ronden de training af met een individueel actieplan, waarin de persoonlijke leerpunten zijn opgenomen. Aansluitend kan de deelnemer gedurende een periode van twee maanden de trainer raadplegen voor begeleiding. In de training is plaats voor maximaal tien deelnemers. Aan het einde van de training ontvangt elke deelnemer een certificaat. 

 

Tijdsduur

De training duurt drie dagen (2+1) waarvan de eerste twee dagen aaneengesloten zijn inclusief een avondprogramma op de eerste dag. De training is verspreid over een periode van vijf weken waarbij de deelnemers op de derde dag hun verkoopactiviteitenplan presenteren ten overstaan van hun manager.